Vanuit ROSE academy scouten we de verhalenvertellers, literaire vernieuwers, scenarioschrijvers, oproerkraaiers en podiumbeesten van morgen.
Vanuit ROSE academy scouten we de verhalenvertellers, literaire vernieuwers, scenarioschrijvers, oproerkraaiers en podiumbeesten van morgen.
ROSE theater maakt graag voorstellingen met onderscheidende makers die verhalen vertellen die juist zíj het beste kunnen vertellen.
Dit zijn boeken met de verhalen die je ook echt wilt lezen. Met inzichten waar je ook echt iets aan hebt. Van fictie tot onderzoeksjournalistiek en van kinderboeken tot kookbijbels.
Lees meer over je favoriete makers
Rhaida El Touny (1995) is illustrator, grafisch vormgever en kinderboekenschrijver. Haar illustraties zijn te bewonderen in de succesvolle boekenreeks van Bedtijdverhalen voor Rebelse Meisjes (2021) en de tweedelige serie Rumaysa: Ever After (2022).
Mylo Freeman is van Nederlands/Amerikaanse afkomst en groeide op in Den Haag. In Amsterdam doorliep ze de Gerrit Rietveld Academie waar ze afstudeerde in de richting illustratie. Na een korte zangcarriere en de geboorte van haar oudste zoon pakte ze het illustreren weer op en begon met het tekenen voor kinderen.
Een geboren verhalenverteller met een zucht naar avontuur en een drang om moedige vluchtelingen een gezicht te geven.
Samira El-Kaddouri (Samyra Kahina), born in Belgium with Moroccan Amazigh roots, is a graphic designer who passionately merges typography and shapes in her art. Her work is inspired by the Amazigh culture. Central to her work is the Tifinagh alphabet's "Z" – a symbol resembling a human figure, representing the Amazigh word, which means "free human." Samira's collection showcases diverse artworks, each centering on this emblematic letter, offering a captivating tribute to her cultural heritage.
Abdel Daoudi (1985) is theatermaker en regisseur van theatervoorstelling 233 °C. Voor Daoudi is theater een politieke arena: een plek waar we door middel van kunst kunnen reflecteren op een wereld die hard en meedogenloos kan zijn.
Als dochter van een Chinees-Indisch restauranthouder zag ze dagelijks de borden met babi pangang en foe yong hai voorbijkomen. Als tiener was ze vaak in de keuken te vinden en stond ze haar moeder bij tijdens het koken, waardoor haar moeders specialiteiten in haar geheugen staan gegrift. Nu tekent Julie die bijzondere gerechten op, net als die van 19 andere Chinese moeders.